Γλώσσες el Greek (Ελληνικά)
Στο βιβλίο επιχειρείται μια πολυφωνική ερευνητική προσέγγιση του φαινομένου της διγλωσσίας στο σχολείο, μέσα από μία συστηματική και πολυμεθοδική συλλογή εμπειρικών δεδομένων από το τρίπτυχο ‘εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς’, καθώς οι απόψεις και οι ιδεολογίες των τριών αυτών ομάδων είναι πολύ σημαντικές για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας σχετικά με την εκπαιδευτική διαχείριση της διγλωσσίας.
Παρουσιάζονται, λοιπόν, οι οπτικές των εκπαιδευτικών, των μαθητών της πλειονότητας, καθώς και των μαθητών και των γονέων από μεταναστευτικές ομάδες αναφορικά με τη διγλωσσική ανάπτυξη και την επιλογή γλωσσών από τους δίγλωσσους μαθητές στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο, τη σχολική επίδοση των δίγλωσσων μαθητών αλλά και τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται/μπορούν να εφαρμοστούν για τη διαχείριση μικτών τάξεων. Ένα άλλο ζήτημα που μας απασχόλησε ήταν οι προσδοκίες και η εμπλοκή των μεταναστών γονέων στις σχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους αλλά και ο τρόπος διαμόρφωσης του εγγράμματου οικογενειακού τους περιβάλλοντος.
Αποτιμώντας τα αποτελέσματα της πολυφωνικής ερευνητικής μας δραστηριότητας, διαπιστώνεται πως στο σχολείο αναπαράγονται οι κυρίαρχοι λόγοι για τη διγλωσσία και την ετερότητα. Επομένως, χρειάζεται να γίνει μια συστηματική συλλογική προσπάθεια από το μακρο-επίπεδο της εκπαιδευτικής πολιτικής στο μικρο-επίπεδο του σχολείου και της οικογένειας, ώστε να μετατραπεί το ελληνικό σχολείο από ένα αφομοιωτικό σε ένα ανοιχτό περιβάλλον μάθησης για την πολυγλωσσία και την πολυπολιτισμικότητα.
Η Αναστασία Στάμου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ (1998). Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνιογλωσσολογία (Master of Arts in Language in Society) στο βρετανικό Πανεπιστήμιο East Anglia (1999) και αναγορεύτηκε διδάκτορας από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ (2004). Έχει διδάξει ως ειδική επιστήμονας Π.Δ. 407/80 (2004-2009) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης-Εξομοίωση (ΑΠΘ, 2004-2005), καθώς και σε δύο επιμορφωτικά σεμινάρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2007-2008). Στα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η μελέτη της κειμενικά διαμεσολαβημένης κοινωνικής πραγματικότητας και ο ρόλος της γλώσσας σε αυτή τη διαδικασία (κριτική ανάλυση λόγου). Η πιο πρόσφατη ερευνητική της δραστηριότητα εστιάζει στην αναπαράσταση της κοινωνιογλωσσικής πραγματικότητας στα κείμενα μαζικής κουλτούρας ως βασικού στοιχείου των εξωσχολικών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών. Είναι επιστημονικά υπεύθυνη του ερευνητικού έργου Θαλής-Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας- Γλωσσική ποικιλότητα και γλωσσικές ιδεολογίες στα κείμενα μαζικής κουλτούρας: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης (2011-2015), με εταίρους το ΑΠΘ και το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Απαντήσεις ερωτήσεων πιστοποίησης νέου τύπου Θεωρητικού &...